Terug naar overzicht
Zo stel je automatisch bieden in
Met deze simpele stappen heb je automatisch bieden zo ingesteld voor je advertenties!
Let op: automatisch bieden is op dit moment nog een beta-functie en nog niet voor iedereen beschikbaar.
Voor bestaande advertenties
- Ga naar je Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
- Selecteer de advertenties die jij wil instellen. Vink 1 of meer advertenties aan en kies voor -Automatisch bieden selecteren-. In je advertentieoverzicht zie je de advertenties die op automatisch bieden staan ingesteld door het ovale tekstblok met ‘auto’ erin.
- Stel je dagbudget in, bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving. Let op! Het instellen van een dagbudget per advertentie is noodzakelijk voor automatisch bieden.
- Monitor de resultaten. Houd je prestaties en budget in de gaten gedurende 3-7 dagen. Als je merkt dat je je dagbudget volledig uitgeeft, kan dit betekenen dat je budget te laag is en je potentiële leads misloopt. Verhoog je budget totdat je bijna elke dag wat ongebruikt budget overhoudt en je meer leads aantrekt.
- Optimaliseer wanneer de resultaten nog niet naar wens zijn. Verhoog of verlaag je budget tot je elke dag wat dagbudget overhoudt, of tot je de kosten per lead acceptabel vindt.
Voor nieuwe advertenties
- Ga naar jouw Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
- Kies -Plaats een nieuwe Advertentie-
- Doorloop de standaard stappen (kies een relevante categorie, voeg de juiste productinformatie toe, kies een verzendoptie)
- Ga verder naar bieden. Kies bij budget per dag voor -Automatisch bieden- en kies voor -Advertentie online plaatsen-. In je advertentieoverzicht zie je welke advertenties op automatisch bieden staan ingesteld door het ovale tekstblok met ‘auto’ erin.
- Stel je dagbudget in, bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving. Let op! Het instellen van een dagbudget per advertentie is noodzakelijk voor automatisch bieden.
- Monitor de resultaten. Houd je prestaties en budget in de gaten gedurende 3-7 dagen. Als je merkt dat je je dagbudget volledig uitgeeft, kan dit betekenen dat je budget te laag is en je potentiële leads misloopt. Verhoog je budget totdat je bijna elke dag wat ongebruikt budget overhoudt en je meer leads aantrekt.
- Optimaliseer wanneer de resultaten nog niet naar wens zijn. Verhoog of verlaag je budget tot je elke dag wat dagbudget overhoudt, of tot je de kosten per lead acceptabel vindt.
Hoe wordt de klikprijs (CPC) bepaald?
Met automatisch bieden wordt een nauwkeuriger bod op een klik uitgebracht dan bij handmatig bieden. Dat komt omdat we onder andere rekening kunnen houden met de volgende factoren:
- De kans dat een bezoeker doorklikt naar je webwinkel. Als de kans op een doorklik klein is, dan wordt er een lagere klikprijs geboden. Wanneer je geen webwinkel hebt, werkt dit ook in je voordeel.
- Het resterende dagbudget.
- Klikprijzen via automatisch bieden kunnen in deelcenten, terwijl handmatig ingestelde klikprijzen altijd in hele centen zijn. Bijvoorbeeld €0,012 ten opzichte van €0,02.
- En tot slot zaken als; gebruikt een bezoeker een desktop of mobiel, op welke dag kijkt een bezoeker en is er al eens eerder op een advertentie geklikt.
Klik hier om je advertenties met automatisch bieden in te stellen.